Projekt ten powstał z dwóch równoważnych powodów:
Z miłości do literatury science fiction. Gatunku, który został wyparty przez fantasy. Fantazy jest czarujące, lecz jałowe jak nasienie Wiedźmina.
Od wielu pokoleń SF odgrywało ważną rolę w rozwoju ludzkości. Fantazja autorów inspirowała badaczy, naukowców, odkrywców. Fantazy do niczego nie zainspiruje, bo magia nie istnieje. Tymczasem technologia stale się rozwija i stawia przed nami nowe wyzwania.
Seria powieści o przygodach Stalowego Szczura, to przykład SF typowo rozrywkowego, bez specjalnych ambicji dydaktycznych (za wyjątkiem promowania esperanto, które było konikiem autora). Niniejszy tekst/gra to tylko zabawa, bez wielkich ambicji literackich, jednak dokładnie pokazuje czym była SF w swojej radosnej postaci.
W celach dydaktycznych. W czasach kiedy strony internetowe obciążają pamięć komputerów, warto pokazać, co można osiągnąć za pomocą prostego kodu HTML i arkusza stylów CSS. Jest to moja pierwsza praca z tego obszaru i mam nadzieję, że sprawi komuś frajdę. Prawdopodobnie w przyszłości strona ulegnie zmianie i spróbuję wykorzystać do jej działania PHP, a może pojawią się jakieś skrypty Java. Zawsze lepiej jest pracować na jakimś konkretnym materiale, a nie teoretyzować.Podziękowania za wiedzę dla:
Pasja Informatyki.
Zapraszam również do poznania powieści "Kukiełki i Dusze". Tekstu który stara się iść głównym, klasycznym nurtem literatury Science Fiction, ale również ociera się o fantasy. Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak to pogodziłem, zapraszam do lektury. Więcej szczegółów poniżej.
Gra na podstawie playbooka: Harry Harrison "I ty możesz zostać Stalowym Szczurem"
wyd. Amber 1994. Tłumaczenie: Jarosław Kotarski. Projekt strony, opracowanie
graficzne, kodowanie HTML/CSS, redakcja: Wojciech Terlecki 2017. Testy: Aleksandra
Terlecka, Krzysztof Terlecki. Podziękowania za wiedzę dla:
Pasja Informatyki.